alldeles, alldeles snart...

...ska jag åka och mocka 5 boxar och bära ungefär 110l vatten i hinkar... Det kanske blir några liter till, beroende på om de druckit ur allt vatten eller inte innan jag bär in nytt. Tungt som fan är det iaf. Men jag får se det positivt igår var det 7 boxar och ca 160l vatten. Idag är det onsdag och medryttardag på Varre o Gulle så jag slipper mina egna boxar (de lättaste naturligtvis ;) )

Igår var det styrelsemöte ...-igen, känns det som. Men vi har trevligt på våra möten fastän vi igår bara var tre personer. Men det blir tungt att ro båten om inte alla gör det dom ska. Jag är förvisso arbetslös, men jag orkar inte ha hur mycket ansvar som helst. Nu har vi dock beslutat att ta bort ansvaret (viktigaste posten?) och sätta oss och reda ut hur mycket arbete det innebär egentligen. Jag blir ledsen och förbannad för jag har verkligen uppmuntrat till att vi ska göra det gemensamt flera gånger, senast för bara någon vecka sedan, men huvudet har stoppats i sanden, så istället får vi andra sitta med rubbet och det handlar om 10månader... Det känns inte så kul, eftersom jag även gör det jag ska göra. Man tappar liksom sugen.

Nåväl...ska åka till Täby stall och foder och inhandla mat till pållarna. Nu är all den fina och kalasbilliga havre vi köpte i somras slut :(

Denna vecka och nästa (tom v43) är priset 6kr/kg för Hippo basmüsli vilket innebär 120kr för en 20l säck. Att jämföras med ordinarie pris 180kr säck. Så på bara 2 säckar sparar man 120kr... det är inte illa va? :)











Kommentarer
Postat av: Vonne

Och riktigt bra foder dessutom :)

2010-10-20 @ 09:16:28
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Trist när saker inte funkar och vissa får mer ansvar än vad som är "beräknat" och de som inte tar sitt ansvar vet väl att det blir gjort ändå,och DET är ännu värre och inte sympatiskt till sina stallkamrater.



2010-10-20 @ 11:23:52
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-20 @ 11:59:43
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0