nervositeten tilltar...

... för varje dag som går... Helt vansinnigt. nu är det bara idag och i morgon kvar innan vi ska tävla :O
 Folk som vill följa med säger jag nej till. Jag har nog med prestationsångest som det är. Elin följer med som hästskötare och det är det enda jag behöver. Jag får (nästan)alltid åka ensam till mina träningar, jag vet att jag klarar mig ensam.Hade det inte varit för att få hjälp av med lindor och ha koll på hur långt tävlingen gått innan det är min tur. Skulle jag nog åkt helt ensam. Jag vill verkligen inte ha mer press på mig än den jag redan lagt på mig själv.

Igår trimmade vi i sommarhagen. Tillsammans med barbacka-ridande Elin på Gulliver och med Emellie och Kopia som förberedde sig inför dagens fälttävlan på Mantorp.

Jag hade inte hjärta att rida Varre på ridbanan en dag till, det måste vara dörtrist och absolut oinspirerande för hästen och det sägs att man ska rida på blandade underlag för att få hållbara hästar. Då blev det gräs :)

Elin och Emellie hoppade EU-pallarna, som Elin ställde dit i höstas. Jag blev så sugen på att själv försöka, men jag sansade mig. Ni följt med ett tag vet ju hur läskigt jag trycker att det är att hoppa. Men det ser ju så kul ut att jag gärna vill prova... men inte i dressyrsadel...







Det ser ut att bli en fin dag även idag. Jag undrar vad för bus vi ska hitta på idag, min häst och jag... Kanske ta en sväng ner till "vattnet" och plaska lite? Prova något lågt naturhinder kanske? Ängarna är ju helt fantastiska nere vid Sandviken, jag se om det kan bli någon bild från dagens ridtur...
  Ensamma lär vi bli. Vonne är kvar på Sjöberg med båda hästarna, Emellie tävlar på Mantorp, Elin åker upp till stallet om bara en liten stund... Men det kan ju vara skönt att få uppleva vackert väder och mysa helt ensam med sin häst också... 

         


Kommentarer
Postat av: Åsa

Då har jag en bra anledning till att ta sovmorgon på måndag:)

Är det ok att hålla tummarna på distans?

Lyckospark!

2011-04-23 @ 13:03:39
Postat av: Sara

Jag skulle nog inte heller vilja ha en massa människor runt mig när nervositeten sätter in, man blir ju allt annat än trevlig :O



Ha en riktigt mysig ensamdag i stallet du



Kram

2011-04-23 @ 14:40:51
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Vonne

Bäst att hålla sig borta då. Ombyte förnöjer sägs det ju :)

2011-04-24 @ 12:55:29
URL: http://vonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0