... å så var de bara fem...

Idag fick hon komma hem igen... Mitt Varrefjun. Kvar i hagen är det nu bara fem pållar. På söndag går Gulliver hem och på måndag (?) lämnar Vincent betet.

Jag gick till sommarhagen och tillbaka. Till sällskap hade jag Asta (vovven alltså). Träffade Vonne och bankade i lite stolp, drog lite ny tråd och delade av hagen -igen... Eller, återställde vinterhagen, är mer rätt att säga. Jag åkte till Granngården och köpte nya spiralgrindar till Voltenhagen. Så när Vonne , jag och Viccan återgick till lite annat så hade vi gjort ett bra jobb med hagarna, som nu bara är att använda igen. Vad duktiga vi är! :)

Nu har jag inte bara stumma påkar. Jag har två tummar som inte riktigt lyder. Stolpen slog vi nämligen ner med en stor o tung gummiklubba efter att vi använd ett jordspätt för att få till någon form av hål. 
Men allt lite lagomt försiktigt ändå. Jag ville inte förstöra mina fina sommarnaglar :O
Morgondagen ser jag fram emot. I morgon ska jag rida :) och tvätta hästen och... mocka, bära vatten, fixa mat igen...
Så om jag hasar mig till sängen nu, blir det morgon lite snabbare :)


Kommentarer
Postat av: Sara L

2011-08-05 @ 06:43:40
URL: http://saralunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0