Livstecken

Efter en underbar helg i Katrineholm är vi åter hemma (sedan i lördagskväll faktiskt). Elin har fått sin första signatur i ryttarboken som är det bevis man har för att få starta i debutantklass i fälttävlan.

Söndag och måndag fick både Gulliver och Elin en välbehövd vila. Det kommer en större avrapportering och lite bilder senare.

varre fick vila fredag och lördag men söndagen tog vi en tur ner till sandviken tillsammans med Emellie och Kopia...
och vet ni vad.. Jag hoppade den gamla vindsurfingbrädan som legat i flera år på samma ställe. Jag vågade till slut och Varre bara skuttade över som om aldrig gjort annat. Några diken blev det stooora skutt över och så givetvis ner till strandkanten och blöta ner lite fötter.
Små lätta vågor blåste in mot stranden. Varre klafsade (travade) rätt ut och tog det piano. Emellie tog en galopp och när hon saktade av upptäckte Kopia att det var vågor som kom rakt emot henne. Stackars pållan blev helt förskräckt och gjorde en helomvändning och flydde. Tyvärr flydde hon åt det sumpiga hållet. Trampade ned i dyn och gick omkull i vattnet. Både Emellie och Kopia fick sig ett vårbad i Sandviken. Tack o lov gick det bra, ingen skadad så det var skönt. Jag tror tom att Emellies telefon fortfarande fungerar :O
Dyngsur men inte kall styrde vi sedan vår kosa hemåt...

Måndag. Jag blev lite taggad av mitt mod då jag hoppade surfingbrädan, så jag sa till Elin att hon fick hjälpa mig med ennliten hopplektion. Nyttigt och fantastiskt roligt. Superbra övning lika som de fick göra för Mattias på kursen i helgen...
Övningen går ut på att få hästen eftergiven för innerskänkel och att den vänder för ytterhjälper.





Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas att ni hade det skoj, kom du ihåg att hälsa?

Kram

2011-05-28 @ 19:24:49
URL: http://saralunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0