provridning...

... Det var en lite jobbig eftermiddag och sent på kvällen innan jag kom hem. Men det är ju ofrånkomligt om man ska sälja "den bästa".  Kämpade mot tårarna och försökte var "käck". Men det är ju så svårt.

Elin visade Gulliver. Skänkelvikningar, skolorna, ökningar och byten. Lite av allt hon kunde komma på.
Allt detta har mitt barn skolat honom i och han var så fin. är det något hon verkligen lyckats med så är det att få honom lyhörd.
Sedan fick Linda rida. Hon rider stilrent och helt okomplicerat, med en fin och still hand. Även Linda provade det Elin visade och det riktigt, riktigt bra. Det finns ännu mer potential i Gulle. Traven går att förbättra mycket, mycket mer. Loi som var med för Lindas räkning, eftersom hon är hennes intstruktör. Sa att han utan svårigheter skulle klara FEI's program för ponny. 
Det finns egentligen bara ett MEN... och det är att mamman ska byta arbeteoch egentligen är det inte alls rätt att köpa ny ponny till Linda nu. Lite skraja är de då de haft så mycket otur med sina senaste hästköp, vilket jag absolut förstår. Sedan finns det ju hur många ponnisartill salu som helst och även de som kan tänka sig att låna ut på foder. Det senare är för vår del inte att tänka på.
Men det klickade så bra mellan Gulliver och Linda, så egentligen är det synd om de inte skulle få möjligheten att få utvecklas tillsammans.
Jag sa att Linda gärna får komma och rida ut med Elin någon dag för att testa honom ute också, barbacka o allt hon känner att hon vill prova.

Men jag ska nog hjälpa Elin att författa om annonsen på hästnet och filma skolorna och lägga in KMhoppningen 1m och en rosett bild. Även om det egentligen inte borde vara brådis på något sätt att sälja honom, så skulle det vara skönt att slippa ha all säljångest kvar hängandes över mig. Separationen blir så utdragen och tung, det skär i hjärtat. Att få det överstökat och gå vidare är nog den bästa medicinen. Att få koncentrera sig på en ny pålle gör det nog lite enklare.




Kommentarer
Postat av: Sara

Det är ju bara det att vissa sätter större spår i hjärtat än andra...usch jag förstår mycket väl vad ni går igenom...tänk om man hade råd att ha ponnyn kvar och låta någon annan rida och tävla honom samtidigt som man skaffade en häst till....vore ju drömmen liksom...

Kram

2011-10-02 @ 14:33:25
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Vonne

Ja om man ändå ska sälja kan det lika bra få gå fort, men det gör ont i mitt hjärta också.



Till något helt annat, jag kan inte kommentera Saras blogg, mina kommentarer fastnar inte. Kan du?

Kram

2011-10-02 @ 20:43:13
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Sara

Hmm... jag har inte gjort nåt med kodningen, jag lovar. Jag har oxå haft lite problem med att kommentera andra bloggspottare i helgen.

Det enda jag kan säga är att testa igen :)

Kram

2011-10-03 @ 07:31:15
URL: http://vogelberga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0