Isabell...

... Är en duktig tjej som sitter tillsammans med mig i styrelsen för Waxholms fältrittklubb. Många år i tyskland och många timmar i sadeln och många års erfarenhet av utbildning av den unga hästen. Jag hoppas att vi kommer att trivas tillsammans och att hon kan hjälpa oss båda med våra hästar i många år framöver.

Hon hjälper Elin med utbildningen av Mercy. Det gick ganska lång tid mellan träningen för dem  (gången innan var ju kursen på Boo).
Isabell åkte till Dubai och fick reseförbud med sonen som blev sjuk då de tänkt att åka hem. Sedan kom det ett snöoväder (vi saknar som bekant ridhus) som gjorde ridbanan i stort sett oridbar. Sedan prioriterade vi att Elin skulle få en känsla på Varre inför tävlingen förra helgen.

Men så i onsdags, var äntligen vädergudarna på vår sida och det fanns tid och en nyinkommen slant på kontot som gjorde att både Elin och jag red lektion för Isabell. Ojoj, vad jag har saknat träningarna. och Oj så himla duktig Isabell är på verkligen se till att jag anpassar mig till hästens förutsättningar för arbetet. Sjukt imponerad och jag var så nöjd efteråt, det kändes verkligen som om jag utvecklades på den korta stunden.
Det gick jättebra även för Elin. Tyvärr kunde jag inte se så mycket av hennes ridning då jag skulle rida direkt efter henne. Elin fick beröm över att hon gjort alldeles rätt i ridningen av MB - skön feedback för en snart 16årig tjej :)

Elin och Isabell pratatde lite målsättningar med MB och om det har « Elin » skrivit på sin blogg.

Fick lite bilder skickade till från Sandra J som var upp o kollade då jag red mitt fantastiska Varrefjun.







Varm (svettig) och högröd i ansiktet, men mycket nöjd klev jag av min häst och ser fram emot fler hallelujah momemts.


Kommentarer
Postat av: åsa

Ser jättefint ut!

2012-04-29 @ 21:46:47
Postat av: Lena

Vad roligt Anna! Ni ser jättefina ut Du och Varre

2012-04-30 @ 08:18:14
Postat av: Vonne

Kul när man hittar något man har förtroende för, bara att önska lycka till ;)

2012-04-30 @ 10:56:41
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: Vonne

någon

2012-04-30 @ 16:05:06
URL: http://vonnes.blogg.se/
Postat av: katten

vad fina ni ser ut!! :)

Svar: Tack Katten :) Har du hittat hit? ;)
☼ Anna ☼

2013-04-14 @ 18:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0