ett glatt inlägg :D

... Jomen visst ser Ni...
 
Idag... Idag gjorde vi det. Det var  bara att bestämma sig. "Gör't" och jag gjorde det...
 
På med sadel och träns, lite benskydd och "bocksnöret" runt halsen.
 
Idag red jag och Mercy ensamma ut efter vägarna på Frösvik. Men Ujuj så tveksam han var till detta.
Först ville han inte lämna stallet, det krävde all min kvinnliga list och övertalning.
Han segade sig fram, kollade bakåt, sneglade in på stigarna och upp i skogen. "Tittade med öronen" ( som Sara säger om sin Q-S) på stock och sten vid sidan av vägen. Såååå lååångsaaaam...
 
Vi red rakt fram, försökte trava lite, men det var segt. Red en bit och vände. Det är väl ingen större idé att försöka förklara var vi vände gissar jag :)
Men efter hemvändande blev det lite bättre rörelse framåt. Travade rätt skapliga sträckor, det kändes bra.
Nästan hemma ( vid ridbanan ungefär) fick vi möte av först en bil och sedan av två isisar. Efter bilmötet fick han lite spel och ville bocka. Hann precis få ordning på Mercy då isisarna också skulle passera. å började han tvära och kura ihop sig, slände ut bakdelen i diket och kom lite ur balans så då gjorde han ett förök att bock igen, men kom av sig då han inte hade kraften från bakbenen med sig ( de stod ju fortfarande halvägs i diket)
Hemma var vi hela, rena och TORRA. Kan du förstå att under den tid vi var ute var det uppehåll? Otroligt! 
 
Ingen hästbild idag. Men en  bild på dubbla regnbågar kan jag bjuda på :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Härligt Anna!! :-) Grattis till en stort steg framåt! Kram ❤

2013-08-14 @ 05:55:54
Postat av: Elin

Jättebra och skitkul ju! Häftig bild också :)

2013-08-14 @ 09:48:35
URL: http://lindmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0