hovis, Mercy & Varre

Hovis till varre... Som fick fina fötter.
Red stortallenrundan med Pia. Jag på Mercy o Pia på Bella. Det gick bra men Mercy stökade rätt ordentligt vid ett par tillfällen. Pruttbockar, tvärnit och sparkade bakut, även sidvärts enligt Pia som höll ett behörigt avstånd. Taktar ner till bommen, trots ideliga halter.Men verkar sedan bara bestämma sig för att lägga av. Travade på hemåt och då var han då avslappnad och fin att det blev en galopp - vänster idag :-o . Efter bråk o galopp kändes det som om han blev rätt nöjd.
 
Hem till stallet. Mockade boxarna. Kunde inte hålla mig ifrån att rida Varre tillsammans med Elise och Harm. Så ut i skogen igen -3km över stock o sten. Har nästan glömt bort vilken skritt den gamla damen har. Harm fick jobba ordentligt för att hålla hennes takt :-)
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh... då blev väl Varre glad... att få komma ut med "mamma" :)
Härligt att du sitter kvar på M när han håller på och trotsar på det där viset
Kram

Svar: Glad att jag sitter kvar. Hade dock varit gladare om han lät bli. Känner mig dock säkrare på än på marken. Häromdagen då han blev lite rädd höll han på att ramma mig. Det är något som jag känner måste åtgärdas.... Kram
☼ Anna ☼

2013-08-30 @ 06:56:54
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0