Nästan euforisk...

Åkte till hööks... det jag skulle ha fanns givetvis inte... Jag hade en inköpsorder från Pia. Ett rakt bett 9,5cm med fasta ringar... Hur många rätt fick jag? 2 av 3... Jag fick ihop ett rakt bett, 9,5cm MEN inte fasta ringar.. Fast jag är helt övertygad om att det var det jag höll i då jag fick städdille även bland betten på hööks  :O - sicken oreda efter helgen...
Nåväl, det blir ett återbesök i veckan, då skulle även mitt önskemål vara på plats.
 
Men helgens mesta och bästa-bästa är ridningen.
 
Idag ut i skog och mark ( som oftast) på Mercy. Sällskapet Pia och Bella
Mitt enda önskemål idag var att jag kunde jogga Mercy lite längre sträckor än vi vanligen brukar göra. Så vi valde "träskvägen"
Mercy uppfrde sig exemplariskt hela vägen runt. Bitvis rädd förvisso, men det kan man inte bli arg över, då har man nog rätt snart grävt sin egen grav. När vi kom vid hagstugan kände jag att han var på väg att rulla in i galopp och jag lät det bara ske. Hur mjuk och behaglig galopp som helst OCH vår första :)
Så himla lycklig!
 
Nu är det nämligen som så... Mercy behöver gå ned i vikt (inte bara han förresten) så vi behöver motionen :)
 
Ska försöka planera in lektioner för Isabelle så att jag kan ta oss vidare.
Visst är det trevligt med skogspromenader men jag måste få fason på mig själv och stämma av att det går åt rätt håll, att jag gör rätt saker.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vonne

Härligt med lite galopp! Lite lektioner blir säkert toppen :-)

2013-08-26 @ 06:48:16
Postat av: Anonym

men åh vad roligt...med ridningen alltså. Jättegrattis till det nya steget i ridningen :) ♥

Känner mig (larvig och dum och) väldigt avundsjuk över att du har någon att rida med.

Kram

Svar: ...å jag vet precis hur det känns och tycker att det är hemskt tråkigt för din skull. Tvinga med någon ut. Det räcker ju med att bara gå med. kram!
☼ Anna ☼

2013-08-26 @ 16:44:40
Postat av: Sara

du kanske har räknat ut att det var jag som skrev det ovanför?
kram igen

2013-08-26 @ 16:45:38
URL: http://vogelberga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0