Fredagen den 27e

All verkade lugnt vid morgonfodringen han åt, drack och var precis som vanligt... Jag däremot... Just det ... förkyld nåt så vansinnigt.
Kl 10 ringer Pia och säger att Mercy ligger ner i hagen. Men under samtalets gång reser han sig igen och beteer sig precis om vanligt. 
 
Jag kommer till stallet vid 12.30 och då var både Varre och Mercy inne. Pia hade tagit in Mercy först och tänkte att eftersom Corvette står kvar inne pga sin skada på knät (sparkad) så hade han sällskap, även bella var inne. Men si det räckte inte. Han verkar vara beroende av Varre. Så inte förrän hon kom in blev det lugnt.
Mercy hade tydligen velat lägga sig igen vid 11-tiden, men då han väl var inne ville han minsann inte ligga ner och vila.
Vill inte riskera att han blir kall om magen därav tidigt intag.
 
Tillbringade några timmar i stallet. Mockningen gick väldigt sakta, det känns att man inte är ok fastän treon gjorde sitt bästa. Två geggiga hästar skulle saneras. Leran  hade inte torkat fastän de stått inne i flera timmar så det tog sin lilla tid.
Promenerade med Mercy i ca 20-30 minuter, tog temp kollade slemhinnorna ... allt såg ok ut.
Nu - i skrivade stund- verkar det vara lugnt. Inga rapporter om att han skulle ligga i hagen så kanske har allt som gjort ont passerat ut och han har fått vila ordentligt.
 
I natt har jag varit vaken... Förkylningen som gjort att sovit oroligt. Sedan det evinnerliga smackande av en hund som har tvättstuga hela natten (jag blir galen av det ljudet). När det äntligen blev tyst börjar sängen att vibrera av snarkningar. Jomenvisst... maken - han kan han... Så från ca 01.30 och till dess att jag senast kikade på klockan 03.48 låg jag vaken.
Somnade väl slutligen och vaknade vid 8.30 - med ont i ryggen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0