Söndag med ledsamhet i ögat...

Blev lite sorgsen igår då jag upptäcker att Mercy är halt på vänster bak. Höger framsko hade fått sig en duvning av bakhoven så den hade tappat en söm och hade en svag skevning mot den yttre trakten. Mercy verkar inte alls halt när han går rakt fram men att vända på stallgången och kliva runt vänster bak syns att det tar emot och gör ont. Han verkar dessutom irriterad i benet då han lyfter det och nästan småkickar med det. Men jag kunde inte känna någon ökad värme någonstans och då kände jag igenom hela bakbenet.
 
Jag hade det på känn då jag fick höra att både han och Varre sprungit satan i hagen då alla Isisvalacker släpptes tillsammans i hagen som ligger straxt intill. Varre verkar däremot ok, hon som verkligen inte brukar fixa att röja runt i hagen.
Jag som laddat och förberett Mercy för att ridas i denna vecka. Nu verkar det som om det blir ännu mer vila och ännu senare "kom-igång-igen".  
Jag har varit så tacksam över att Mercy haft så fina fötter och låtit alla skorna sitta kvar under denna skoperiod. Hasse kommer om två dagar, men Mercy lär nog tappa sin högra framsko redan idag.
Så himla.ledsamt, trist och hopplöst det blev allting med detsamma. Aldrig kan det få gå bra.
 
Pia ringde nu... Han är typ blockhalt på vänster bak, med viss ökad värme på insidan av kotan, men ingen svullnad - är det bra eller dåligt?
 
Avslutar detta och åker till stallet istället.
 
 
Mercy i ridutrustningen... Undrar när jag få se den på igen?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0