Tiden går o går....

Igår fick jag för mig att läsa gamla inlägg. Jättegamla inlägg från tiden 2010.
När jag läser är det precis som om jag minns dagen exakt, precis som om det bara var i förra veckan.
Helt otroligt då jag alltid har tyckt att alla inlägg är så lika varandra, att det aldrig händer någonting nytt.
 
Hästintresset var det ja. Det var DÄRFÖR jag startade upp denna blogg. Det är lätt att glömma bort på vägen att det var för att dokumentera mina framgångar(?) eller i vart fall mitt liv med mina hästar, som jag gjorde en kickstart den 27 december 2008.
 
I går fick Mercy äntligen komma ut i logeringslinan på ridbanan. Å herre min je vilken galen pålle jag hade i linan.
Massor av överskottsenergi i den unge herrn. Men vad hade jag förväntat mig? Jag hade gjort ett medvetet val. Jag "ställde av" honom när jag förstod i vilken vobblig situation jag själv hamnat då företaget jag arbetade på försatts i konkurs. Tänket " säkerheten först" är ett motto som jag lever efter. Jag orkar inte vara balanserad på en bockig häst när hela det vanliga livet är precis lika skumpigt. Det är som gjort för att göra sig illa.
 
(Nu har "igår" hunnit bli "förrgår". Tröttmössan orkade inte skriva klart ;) )
 
I torsdags opererades Asta för katarakt på vänster öga. Ny lins och vi märker redan att hon ser betydligt bättre.
Själva operationen är ett rätt okomplicerat ingrepp. Det är eftervården på en hund som kan bli besvärlig.
Ögondroppar 5 ggr/ dagligen de första tio dagarna. Sedan blir det ögodroppar ytterligare 14 dagar men då enbart en ggr/dag. Det är cortisontabletter och naturligtvis en tratt på huvudet.
Tratten är det jobbigaste. Men tyvärr ett måste för att förhindra att den nya linsen skulle bli bortkliad. Tratt på -dygnet runt i 10 dagar och den får inte tas av ens under kopplade promenader.
Lek med andra hundar tidigast efter ytterligare 3 veckor...
 
Här är hon...- vår ficklampa Asta ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vera

Pussa Asta från mig och klia lite längs tratten ;)

2013-10-31 @ 14:39:46
URL: http://sylvassavera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0