Ibland önskar jag

...mig massor av saker. Lite beroende på humör och vad jag för tillfället lider brist på...
 
Just nu önskar jag mig mod. Mod att våga och utmana lite mer i ridningen av Mercy.  Jag känner mig osåker på att han ska sköta sig då jag rider och då tror jag att han känner sig osäker på mig. Jag blir ju en medspelare som han inte litar på... Sedär, har vi en ond cirkel.. Brist på förtroende är inte så bra och det är bara jag som kan bryta det. Mercy speglar ju bara mig. Jag måste komma ihåg det här när jag rider, men det är svårt. 
Idag skrittade vi bara runt på ridbanan... 
Idag skötte han sig, men det berodde nog mer på att jag försökte förekomma honom än att vi hade ett fint samspel...
Måste intala mig att jag fixar biffen, jag menar hur svårt ska det vara?
Jag måste helt enkelt...
1 rida honom oftare
2 Lita på att han gör som jag vill
3 Lita på att jag klarar av ett krumsprång eller en hel serie bättre än jag faktiskt tror.
 
Ha... Nu blev visst idag -igår... Klockan har ändrat datumet till den 3/2. Med andra ord är det dags att sova.
 
Nattis!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Ingen kul känsla. Och det är ju så dumt det där, att man inte kan lura djuren. Känslan man har, den för man så klart över till dom. Jag jobbar ständigt med det......
Hoppas det löser sig för er
Kram
Susanne

2014-02-04 @ 08:11:23
URL: http://quilaoronja.bloggplatsen.se
Postat av: Anette

Men du, läser här emellanåt och undrar ibland över varför du inte tar hjälp med att rida till honom lite? :) Känns som om du mest har dåligt samvete över att han rids för lite, att du inte hinner eller vågar. Han är väl rätt ung också och då lär det ju inte bli lättare att rida honom om han står mycket heller. Menar absolut bara väl med detta! :)

Svar: Hej Anette, nej du har helt fel. Egentligen har jag inte dåligt samvete över att jag rider honom för lite. Det enda sättet för mig att komma över min egen osäkerhet är att rida honom oftare. Jag förstår välviljan och är medveten om att det finns hjälp att tillgå. Många orsaker till varför jag inte väljer just det alternativet i dagsläget. Nen så snart min ekonomi är på fötter igen kommer jag att ta hjälp igen.
☼ Anna ☼

2014-02-04 @ 23:26:46
Postat av: Sara

Åh Anna... jag vet sååå väl hur du menar och känner
Det är kanske ingen tröst... så hiskeligt synd att vi bor så långt ifrån varandra annars hade vi kanske kunnat peppa varandra mer
Kram ♥

2014-02-05 @ 19:33:56
Postat av: Anette

Tack för svar! Skönt att höra att du inte har dåligt samvete. :) Önskar dig lycka till hur du än väljer att göra!

Svar: Tack :)
☼ Anna ☼

2014-02-05 @ 20:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0